تهیه نان سوخاری خوشمزه و با کیفیت در منزل


: 1967

نان سوخاری از انواع نان های خوشمزه و پرطرفدار است و اگر شما مشکلاتی نظیر سوءهاضمه دارید بهتر است خودتان این نوع نان را در منزل با رعایت نکات بهداشتی تهیه نمایید. این نان بدلیل خشک بودن به مدت طولانی قابل نگهداری است.

 

مواد لازم :

شکر : ۲۸۰ گرم

تخم مرغ : ۷ تا ۸ عدد

روغن مایع : ۲۰۰ گرم

آب گرم : ۱۰۰ گرم

خامه صبحانه : ۹۰ گرم

آبلیموی تازه : دو قاشق غذاخوری

نمک : ۱ قاشق چایخوری

آرد گندم : ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم

خمیر مایه فوری : ۸۰ گرم

طرز تهیه:

برای تهیه نان سوخاری ابتدا آب ولرم را درون ظرفی مناسب بریزید و چند قاشق شکر نیز به آب اضافه نمایید و مخمر را روی آب بریزید و اجازه دهید تا مخمر نان پف نماید سپس چند قاشق آرد به مخلوط مواد بیفزایید و ظرف را در مکانی مناسب قرار دهید.

در مرحله بعدی باقیمانده شکر و تخم مرغ ها و آب و نمک و آبلیمو و روغن مایع و خامه را درون ظرفی دیگر بریزید و مخلوط مواد را هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود سپس آرد را به صورت آرام آرام به مخلوط مواد بیفزایید.

مایه خمیر به عمل آمده را به ترکیب مواد بیفزایید و هم بزنید تا خمیر نسبتا چسبناکی ایجاد شود سپس خمیر نان را در مکانی گرم قرار دهید و روی خمیر را به کمک پلاستیک تمیزی بپوشانید و بعد از گذشت چند ساعت خمیر را تقسیم کنید و درون قالب مستطیل شکلی بریزید.

فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا داغ شود سپس روی خمیر نان را به مخلوط زرده تخم مرغ و پودر قند آغشته نمایید سپس خمیر های نان را درون فر قرار دهید و اجازه دهید تا روی سطح نان ها قهوه ای رنگ شود و نان ها را از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه خنک شدند آن ها را برش بزنید و دوباره درون فر قرار دهید تا رنگ نان های سوخاری طلایی رنگ گردد. نان سوخاری آماده شده را می توانید به همراه کره و مربا و … در وعده صبحانه میل کنید همچنین می توانید این نان را به عنوان میان وعده به همراه مارمالاد و … میل نمایید.

شنبه ۱۶ فروردین ماه ۹۹

آدرس ارتباطی ما

نشانی کارخانه :  شیراز ، کیلومتر 15 بزرگراه شیراز - سروستان

تلفن تماس: 37758399 / 37758333-071

واحد فروش : 09171179318 / 37758444-071

کنترل کیفیت : 37758396-071

نمابر : 37758277-071

ایمیل : kamranfars_flour.mill@yahoo.com